HET DUURZAAMHEIDSPROGRAMMA

Bij Bel zijn we bereid om ons verantwoorde bedrijfsmodel te ondersteunen door ervoor te zorgen dat het een positieve impact heeft op iedereen om ons heen, van melkveehouder tot consument, en tegelijkertijd helpt onze planeet te behouden.

Bel begon meer dan 15 jaar geleden met zijn initiatief voor maatschappelijk verantwoord ondernemen en trad in 2003 toe tot het Global Compact van de Verenigde Naties. Vandaag willen we nog verder gaan.

Zich bewust van de groeiende economische, maatschappelijke en ecologische uitdagingen en veranderende consumentenverwachtingen ten gunste van natuurlijke inhoud, voedselveiligheid, transparantie en kwaliteit, vindt de Groep zichzelf opnieuw uit en plaatst verantwoordelijkheid in het hart van haar groeimodel.

Door nog meer respect te hebben voor de mensheid en het milieu, en door producten aan te bieden die steeds meer verantwoordelijk zijn en aangepast aan de voedingsbehoeften van iedereen, kunnen we morgen meer dan 10 miljard mensen op een duurzame en duurzame manier voeden.

 

Een positieve impact maken van de boerderij tot aan de consument

We willen bij elke stap waarde creëren, van de melkveehouderij stroomopwaarts en de productie en consumptie van onze producten tot recycling van verpakkingen.

Onze ambitieuze doelen bereiken tegen 2025

Als onderdeel van onze verantwoorde aanpak hebben we 16 ambitieuze doelen gesteld die tegen 2025 moeten worden bereikt. Deze doelstellingen zijn gegroepeerd rond vier strategische pijlers, waaronder duurzame landbouw, zorgzame voeding, ecologische voetafdruk en welzijn van mensen, en zullen onze aanpak voor het maken van continue verbeteringen richting geven.

Toegewijd aan duurzame landbouw

We geven om het verbeteren van de duurzaamheid en de milieu-impact van de zuivelproductie die vooroploopt voor onze boerenpartners en het definiëren van topkwaliteitsnormen voor morgen.

Zorgzame voeding promoten

We geven om het verbeteren van de voedingswaarde van onze producten, werken aan een grotere natuurlijke inhoud en het bevorderen van gezondere eetgewoonten en levensstijlen.

 

Onze ecologische voetafdruk verkleinen

We vinden het belangrijk om de ecologische voetafdruk van het produceren en consumeren van onze producten te verkleinen.

Werken voor het welzijn van mensen

We zijn toegewijd aan de mannen en vrouwen met wie we elke dag samenwerken: onze medewerkers, onze partners, onze consumenten en de lokale gemeenschappen van onze gastregio’s.

Onze doelen zijn er ook op gericht om bij te dragen aan de 2030 Sustainable Development Goals van de Verenigde Naties.

Ethisch zaken doen

Sinds 2012 heeft de Bel Group Code of Good Business Practices de principes, waarden en regels uiteengezet voor het goede zakelijke gedrag dat we van onze medewerkers in alle omstandigheden en overal ter wereld verwachten te volgen.

De Code is gebaseerd op zeven principes die los staan ​​van de geldende nationale wet- en regelgeving, waaraan ook onze teams moeten voldoen. Nationale wetgeving prevaleert wanneer deze strenger is dan een bepaalde ethische regel in de Code.

Verder proberen we samen te werken met partners die onze waarden delen. De effectieve naleving van de principes en regels in de Code of Good Business Practices door de partners van Bel is noodzakelijkerwijs een leidende factor bij onze beslissing om alle zakelijke relaties aan te gaan en voort te zetten.

Werknemers of derden die het slachtoffer zijn van of getuige zijn geweest van ethische schendingen, kunnen deze melden via het alarmsysteem van de Bel Group. Het waarschuwingssysteem is ontworpen om eerlijk om te gaan met allerlei soorten ethische kwesties. Klokkenluiden wordt afgehandeld door ethische adviseurs op het hoofdkantoor of bij de dochterondernemingen, of door de ethische commissie, afhankelijk van het geval.

Om een ​​ethisch probleem aan te geven, kunt u hier contact met ons opnemen of telefonisch via de internationale gratis nummers.